Klienti nebankovních společností jsou často překvapení zamítnutím žádosti o půjčku, přestože si včas zjistili, zda mají dostatek financí na její splácení. Poměr vašich příjmů a výdajů je samozřejmě jeden z faktorů, které při schvalování žádosti hrají velmi zásadní roli, ani zdaleka však není jediný. K zamítnutí půjčky může dojít klidně kvůli maličkostem, které by vás snad ani ve snu nenapadly. Pojďme se tedy podívat na pět nejdůležitějších věcí, které mohou stát vaší žádosti v cestě a na jejich řešení.
Máte některý ze svých závazků delší dobu po splatnosti, nebo jste snad měli v minulosti problém splatit půjčku u jiné společnosti, a doufali jste, že si toho nová nevšimne? NRKI neboli nebankovní registr klientských informací ukládá veškerou vaši finanční historii zaznamenanou u nebankovních společností na dobu šesti měsíců od splacení posledního závazku (u dalších registrů jako je SOLUS nebo BRKI se doba odlišuje).
NRKI na vás však nepráskne pouze informace o nesplacených závazcích, ale také o tom, o kolika společností jste o úvěr žádali, kdo vám ji zamítl a kdo schválil, ale také to, kolik nebankovních půjček k okamžiku vaší žádostí čerpáte. Společnost si tak snadno může udělat obrázek, jestli jste se nesnažili v žádosti nějakou informaci zatajit a i podle toho vám přičte či odečte body vaší bonity.
To samé platí i pro SOLUS, ten o vás shromažďuje podobné informace, které se však týkají různých služeb, které pravidelně platíte, jako je například elektřina či telefon. V SOLUSU můžete v případě negativních vroubků zůstat klidně po dobu tří let.
Jak se negativnímu záznamu vyhnout: Negativní záznam nezískáte, pokud budete veškeré své závazky splácet v řádném termínu. Ale pozor, přestože splácíte včas, můžete mít záznam v podobě mnoha rozjednaných či rušených žádostí, což může být společnosti varovným signálem, ke kterému také přihlédnou. Informace o žádosti se do nebankovního registru dostanou v okamžiku odeslání souhlasu se zpracováním osobních údajů a souhlasu k nahlédnutí do registrů.
Pokud žádáte online půjčku větších desetitisíců či snad dokonce statisíců, může být negativním signálem také to, že se vaše jméno v registrech dlužníků neobjevuje vůbec. Společnost pak nemá podle čeho posoudit vaši platební morálku a bude se vám z toho důvodu větší půjčku zdráhat půjčit.
Vedle finanční úvěruschopnosti je právě platební morálka jedním z důležitých faktorů při posuzování žádosti. Pokud si mohou společnosti snadno ověřit, že své stávající závazky pravidelně splácíte v řádném termínu, budou vaší žádosti naklonění výrazně pozitivněji.
Jak získat pozitivní záznam: Pořídit si pozitivní záznam je mnohem snadnější, než se zbavit toho negativního. Stačí si vzít mikropůjčku (ideálně takovou, která nabízí první půjčku zdarma) a tu splatit včas a už na vás bude společnost moci nahlížet jako na ověřeného klienta s dobrou platební morálkou. Pokud chcete půjčit větší částku, je vhodné čerpat i tu menší přímo u instituce, na kterou se chcete s velkou žádostí obrátit.
Většina nebankovních společností požaduje pro schválení žádosti prokazatelný příjem. Tento příjem by měl být pravidelný a dlouhodobý. Pokud máte dostatečný příjem a v minulosti ve vašich registrech nestraší žádné resty, důvodem zamítnutí půjčky může klidně být vaše pracovní smlouva na dobu určitou, případně skutečnost, že je váš hlavní zdroj příjmů veden jako brigáda.
S touto situací asi sami příliš nehnete, můžete se jedině zkusit s vaším šéfem o změně pracovního poměru nebo hledat zaměstnání jinde.
Pod spojením „životní minimum“ si většina lidí představí státem určenou hranici peněžních příjmů k zajištění základních životních potřeb. U nebankovních půjček se však jedná o minimální hranici toho, co klientovi zůstane po splacení jeho závazků. Protože má každá společnost životní minimum nastavené jinde, nemůžeme paušálně napsat částku, pod kterou by se váš měsíční zůstatek neměl dostat, orientačně se však pohybuje kolem dvou až třech tisíců.
Tuto částku si společnost u které o online půjčku žádáte odvodí nejen od vašich příjmů a výdajů, ale také například od rodinného stavu a počtu vašich vyživovaných dětí a dalších osob.
Řešení této situace spočívá ve snaze navýšit své příjmy nebo naopak zkusit najít výdaje, na kterých byste mohli nějakou tu korunu ušetřit.
Každá společnost klade na žadatele o půjčku jiné nároky a je jich tolik až není divu, že se v nich leckdo ztrácí. Důvod zamítnutí vaší žádosti tak může být jednoduchý. Špatně jste si přečetli, komu vámi vybraná společnost spotřebitelský úvěr poskytuje.
Většinou se může stát, že nesplňujete:
Pokud jste zkusili elimininovat všechny důvody zamítnutí, můžete se na důvod zeptat přímo, ale většina společností vám neodpoví. Další možností je zkusit požádat o menší částku nebo vyzkoušet jinou společnost.
Pokud už jste vyzkoušeli vše, můžete požádat o půjčku s ručitelem. Nakonec, pokud nic nepomůže, vám nezbyde než počkat dostatečně dlouho, než vám zmizí zápis z registrů, který bývá nejčastější příčinou zamítnutí.
16000 kč / 30 dní |
Zobacz ofertę |
8000 kč / 20 dní |
Zobacz ofertę |
8000 kč / 14 dní |
Zobacz ofertę |
|
Home Credit recenze |
|
Razdva půjčka recenze |
|
Creditron recenze |
Komentované články
Spadnout do dluhové pasti je jednoduché a to ve hře nemusí být ani žádná půjčka. My se však dneska podíváme...
MojeID slouží na českém internetu od roku 2010 jako taková „internetová občanka“. Pomocí této služby...
Pokud hledáte půjčku pro nezaměstnané, asi vás dnes trochu zklameme. Poté, co se pravidla pro nebankovní...
Kontrola registru dlužníků je krok, bez kterého se většina nebankovních institucí při vyřizování vaší...
V minulosti často nebankovní společnosti omezovali získání půjčky maximálním věkem nebo dokonce příjmem...